Anasayfa / Blog / Marka Maskotu İşletmenizin Samimiyetine Nasıl Katkıda Bulunabilir?
Marka Maskotu İşletmenizin Samimiyetine Nasıl Katkıda Bulunabilir?
Marka Maskotu İşletmenizin Samimiyetine Nasıl Katkıda Bulunabilir?
27 12 2019

Rick Enrico, maskotların markalar için değer ve anlamını vurgulayan güzel bir makale yazmış. Biz de sizinle İngilizce linki paylaşmak ve kısaca Türkçe özetlemek istedik:
Maskotlar, insanların kalp ve duygularına ulaşmakta çok etkili, güvenilir marka yüzleri. Asıl amacı marka kimliğini güçlendirmek. Maskotlar, markalara farklı bir kişilik kazandıran yüzlerdir, bu da iş dünyasındaki firma deryasında sizi rakiplerinizden ayrıştırır.
Maskotun temel amacı, marka kimliğini geliştirmeye ve güçlendirmeye yardımcı olmaktır. Ayrıca akılda kalma ve farkındalığı arttırmanın iyi bir yoludur. Maskotunuz, işinizi güçlü tutmak için farklı zamanlara ve eğilimlere kendini adapte edebilecek, yaşlanmayan marka temsilciniz olacak. Optimal kullanıldığında, şirketinize canlılık katacakrıe. Ve en iyisi, maskotların tüm bunları düşündüğünüzde neredeyse hiçbir maliyeti yoktur!


Neden markanızın bir maskotu olmalı:


• Hedef kitleyle duygusal bir bağ kurmak
Hayvanlara ve nesnelere insan özellikleri atamayı seviyoruz çünkü onlarla duygusal bir bağ kurmamıza yardımcı oluyor. Benzerliklerimiz olduğunda onların mesajlarını daha iyi anlayabiliriz. Bunu dikkate alarak, maskotların insanların kalplerini ve duygularını yakalamada neden bu kadar etkili olduğunu görmek artık çok kolay. Maskotlar tanımadığımız işletmelerin güvenebileceğimiz yüzleri, bir markayla bağlantı kurmak için bir neden gerektiğinde başvurabileceğimiz yaşayan varlıklardır.
• Farklı ve tanınabilir bir kişilik oluşturmak
Özgün olmak ve farklılaşmak, bir işletmenin şu anda sahip olması gereken en önemli şeylerden ikisi. Neyse ki, bu noktada bir marka maskotu yardımcı olabilir. Maskot aslında işletmenizin markanızın daha yaratıcı ve müşteri odaklı yönünü araştıran bir uzantısıdır. Markanızı kişiselleştirerek, hedef kitlenizle aranızdaki boşluğu dolduran duygusal bir bağ yaratır ve müşterilerinizin işletmenizle daha rahat hissetmelerini sağlayacak bir süreklilik duygusu yaratabilir.
• Hedef kitleyi iletişim kurmaya dahil etmek
Müşterilerle kolayca bağlantı kuran maskotların, hedef kitlelerin kendilerini ifade etmelerine ilham vermeleri daha olasıdır. Maskotu olmayan firmalarla karşılaştırıldıklarında, maskotlar müşterileri markayla ilgili faaliyetlere aktif olarak katılmaya teşvik edebilir. Bununla birlikte, hatırlamanız gereken önemli bir konu: Maskotunuzun izleyiciyle etkili bir şekilde etkileşime girmesi için içinde gerçeklik, duygu ve samimiyet barındırmalıdır, robotik ve duygusuz varlık olmamalıdır.
• Maskotların Sosyal Medyadaki Rolü
Dijital medyanın hakim olduğu bir pazarlama dünyasında, markanızın maskotunuza kendi sosyal medya egemenliklerini vermemek olacaktır. Optimal kullanıldığında, maskot sosyal medya profillerinizi öne çıkarmak için mükemmel bir araç olabilirler. Gerçekten de, küresel bir sosyal dinleme platformu olan Synthesio tarafından yapılan bir araştırmada, maskotların ünlülere göre sosyal medyada daha yüksek bir katılım yüzdesine katkıda bulunduğunu tespit edildi. Ek olarak, bir marka maskotu tarafından yapılan kendini tanıtma, ünlü ya da herhangi bir kişi tarafından yapılana göre daha doğal ve daha uygun bulunuyor.

Aradığınız Ürünü Kolayca Bulun

Öne Çıkan Referanslar

Bilgilerinizi bırakın
Prowide Size Ulaşsın
Page Up